$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הזאר: "הרגשתי את השריר, אשאר עם הנבחרת"

אחיו טורגן שכבש: "אדן איש המשחק שלי". גם דה בריינה נפגע

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  28.06.21 - 00:08
למרות העליה, סיבות לדאגה בבלגיה (GETTY)
למרות העליה, סיבות לדאגה בבלגיה (GETTY)

היא עושה זאת בפעם השנייה ברציפות. בלגיה העפילה לרבע גמר היורו אחרי 0:1 קטן-גדול על פורטוגל. השדים האדומים השיגו ניצחון דחוק על אלופת אירופה היוצאת הזכות ביצוע נפלא של טורגן הזאר בדקה ה-48 שהעניק להם את הכרטיס לשלב 8 האחרונות. למרות השמחה, צמד הכוכבים אדן הזאר וקווין דה בריינה נאלצו להתחלף עקב פציעות. כך או כך, התחנה הבאה: רבע הגמר בשישי הקרוב נגד איטליה החזקה.

השער של הקיצוני הנפלא של דורטמונד הפך אותו לבלגי הראשון אי פעם שכובש בשני משחקי יורו רצופים. בכלל, נראה כי האח האמצעי לבית הזאר הופך אט אט לבכיר הכדורגלנים במשפחה. מאז שאחיו הגדול אדן כבש בפעם האחרונה במדים הלאומיים, רשם טורגן לא פחות מארבעה שערים.

הקשר אמר בסיום המשחק: "בסוג כזה של משחקים אתה צריך לקחת את המצבים שלך בשתי ידיים. בזכות זה שהשוער ציפה שאבעט לפינה השנייה, הכדור נכנס פנימה. אני שמח שיכולתי להבקיע עבור המדינה שלי!". בנוסף, בחר הזאר את איש המשחק שלו: "בשבילי, שחקן המשחק הוא אדן הזאר".

 

אגב, אומנם מדובר ברבע גמר יורו שני ברציפות של השדים האדומים, אך אם מחברים לכך את שני המונדיאלים האחרונים הרי שבלגיה רושמת לעצמה הגעה רביעית ברציפות לשלב 8 האחרונות. החבורה של רוברטו מרטינס בונה עצמה שנה אחר שנה כמעצמה אירופית.

אך היו גם אירועים פחות נעימים. קווין דה בריינה נפצע בדקה ה-48 במהלך שמינית גמר היורו במשחקה של בלגיה מול פורטוגל. דריס מרטנס עלה במקומו אצל השדים האדומים. הקשר הנפלא, שלא יכול היה להמשיך גם בגמר הצ'מפיונס עקב פגיעה קשה, חווה עוד אירוע מצער על הבמה הגדולה ביותר.

כזכור, הקוסם הבלגי הוחלף רק במאי האחרון עקב שבר בארובת העין. אז זה קרה בגמר ליגת האלופות במדי מנצ'סטר סיטי מול צ'לסי.

אדן הזאר התייחס לפציעה שלו בסיום המשחק: "אני לא יודע מה זה, נבדוק מחר. זה כואב והרגשתי משהו בשריר הירך האחורי. אני לא יודע אם אחמיץ את רבע הגמר, אבל בכל מקרה אשאר עם הנבחרת כקפטן כדי לתמוך בבחורים".

עהקפטן הבלגי דיבר גם על הניצחון: "המשחק לא היה קל, המחצית השנייה הייתה קשה מאוד. לא יכולנו לשחק כמו שרצינו, אבל המשכנו. אם נרצה להגיע רחוק יותר, נצטרך להיות טובים יותר מזה. אנחנו רוצים לנצח עם כדורגל יפה, גם אם אני מאוד שמח להמשיך ביורו".

בלמה של בלגיה, תומאס ורמאלן סיפר על המשחק המאתגר שעבר יחד עם חבריו: "במחצית הראשונה שיחקנו גבוה והפעלנו לחץ על פורטוגל, אבל אם מסתכלים על המחצית השנייה, אנחנו ברי מזל שניצחנו. פורטוגל הקשתה עלינו מאוד. היינו צריכים להישאר מרוכזים. זה עלה לנו בהרבה אנרגיה, אבל יש לנו מעט זמן להתאושש ועכשיו אנחנו מצפים למשחק נגד איטליה".

המאמן המנצח, רוברטו מרטינס, סיפר על מה שסייע לקבוצתו לנצח: "היום לא היה רק סביב כמה שאנחנו יכולים להיות טובים - זה גם על איך שהסתגלנו למה שפורטוגל עושה הכי טוב - בדיוק את מה שהיא צריכה לעשות במשחק כדי לנצח. זו הסיבה שהם אלופי אירופה הנוכחיים ושהם זכו בליגת האומות; יש להם ניסיון מדהים והם יודעים לנצל את הרגעים בהם הם יכולים לפגוע בך".

מי שהציג יכולת פנטסטית בין הקורות של הבלגים הוא טיבו קורטואה. שוערה של ריאל מדריד נעל את השער של השדים האדומים ומנע בגופו שוויון פורטוגלי. "לא הייתה לי הרבה עבודה בשלושת המשחקים הקודמים, אבל ידעתי שזה לא יקרה נגד פורטוגל", אמר קורטואה והוסיף, "אני גאה בחברי לקבוצה; הם התגוננו מצוין. יהיה קשה גם נגד איטליה, אבל הוכחנו היום שאנחנו מוכנים לזה".

לסיום, התייחס השוער לפציעתו של אדן הזאר: "נצטרך לחכות ולראות מה איתו, זה לא נראה טוב".