$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

בין קארמה לתיקון: אנגליה וגרמניה נפגשות

שתי האימפריות סוחבות שק מלא בהיסטוריה ביניהן. מגמר מונדיאל 1966, דרך מונדיאל 1990 ו-1996 ועד לרגע ששינה את הכדורגל ב-2010. שערוריות, נקמות, טראומות, שמחות וגארת' סאות'גייט אחד שחייב לנבחרת שלו תואר

דניאל מקדאואל
דניאל מקדאואל  29.06.21 - 16:21
(GETTY)
(GETTY)

כשחושבים על אנגליה וגרמניה, נזכרים בהיסטוריה. זו יריבות בת 55 שנים שטומנת בחובה דרמות ענק, שערוריות היסטוריות, זכיות חד פעמיות וטראומות לאומיות. היום (שלישי) יוכלו גארת' סאות'גייט ויוגי לב להכניס טוויסט חדש ומרחק לאחת הסאגות הארוכות והמרתקות בהיסטוריה של הכדורגל העולמי.

זה התחיל מזמן
גמר מונדיאל 1966, 96,924 צופים בוומבלי הגועש. אנגליה ומערב גרמניה מסיימות קרב אדיר ב-2:2 אחרי 90 דקות והמשחק נכנס להארכה, כשמה שיקרה בה יתן את האות לאחת היריבויות הגדולות בכדורגל העולמי.

בדקה ה-101 בעט ג'ף הרסט האנגלי כדור אדיר מתוך הרחבה שפגע במשקוף, קפץ לקו השער והורחק על ידי ההגנה של מערב גרמניה. בהחלטה שערורייתית, החליט צוות השיפוט לאשר את השער ולהעלות את אנגליה ל-2:3. 19 דקות לאחר מכן אותו הרסט כבש את הרביעי של נבחרתו והשלישי שלו במשחק, כל הדרך לזכייה ראשונה ואחרונה של הבריטים באליפות העולם.

הקארמה
תחושת הקיפוח של הגרמנים הסתיימה רק אחרי 44 שנים, בשמינית גמר מונדיאל 2010. במצב של 1:2 לחבורה של יוגי לב, בעט פרנק למפארד כדור אדיר שפגע במשקוף של מנואל נוייר, נחת בבירור מעבר לקו השער ויצא החוצה. החגיגה הבריטית החלה, השחקנים באדום היו משוכנעים כי השוו את התוצאה בבלומפונטיין בדרום אפריקה. אך בדיוק כמו ב-1966, אז צוות השיפוט חשב בצורה הפוכה מהמציאות, הפעם הוא היה נגד הבריטים. "אין שער" קבע שופט המשחק, בהחלטה שלימים הכניסה לעולם הכדורגל את טכנולוגיית קו השער.

מכאן, האנגלים נשברו. גרמניה שעטה כל הדרך ל-1:4 גדול והודחה רק בחצי הגמר מול מי שתהיה אלופת העולם - ספרד. אך הדרמות בין שתי הנבחרות במונדיאלים לא הסתיימו כאן. הבריטים עוד סוחבים איתם את המפלה ב-1990, שם נכנעו 4:3 בפנדלים לנבחרת מערב גרמניה, שהמשיכה לאחר מכן כל הדרך לזכייה באליפות העולם.

האשם
ובכל זאת, אנחנו בעיצומה של אליפות אירופה, וגם בטורניר הנוכחי סוחבות השתיים משחק לפנתיאון. המקום: שוב וומבלי. המעמד: חצי גמר היורו. אנגליה מגיעה בפעם השנייה בתולדותיה למעמד 4 האחרונות, כשבמרכז ההגנה שלה עומד אחד, גארת' סאות'גייט. אחרי 1:1 בסיום 120 דקות, ניגשו שתי הנבחרות לבעיטות הכרעה מ-11 מטרים. אחרי חמש בעיטות מושלמות משני הצדדים, ניגש מי שיהפוך לימים לאיש על הקווים של נבחרת שלוש האריות. הבלם שיחרר בעיטה רעה שנהדפה בקלילות על ידי אנדי קופקה הגרמני שהובילה להדחה אנגלית מהטורניר. המנשאפט עלו לגמר והניפו את הגביע הנכסף אחרי 1:2 על צ'כיה בגמר. אגב, קופקה משמש כיום כמאמן השוערים של נבחרת גרמניה, ויפגוש את אותו סאות'גייט ממנו מנע ניצחון היסטורי.

"זה היה משחק מדהים להיות חלק ממנו", משחזר סאות'גייט, "חצי גמר אליפות אירופה. יש לי זיכרונות מדהימים מלשחק בקבוצה מלאה בדמויות נהדרות, שחקנים טובים, מנהיגים מנוסים, אני חושב ששבעה קפטנים של המועדונים שלהם. זה היה קיץ מיוחד מבחינת כל החוויה, עם תוצאה וסוף שהקבוצה ואני לא רצינו", סיכם המאמן.

התיקון?
סאות'גייט ינסה לשנות את כיוונה של ההיסטוריה בין הנבחרות, והיום יוכל המאמן "לתקן" את הטראומה שהמית על האוהדים האנגלים לפני 25 שנים. אחד השינויים המרכזיים בהרכב האנגלי הוא חזרתו של מייסון מאונט. קשרה של צ'לסי, כמו גם בן צ'ילוול, סיים את תקופת הבידוד שלו אחרי שנחשף לבילי גילמור מסקוטלנד שאובחן כחיובי לקורונה. מאונט צפוי לפתוח ב-11 של אנגליה, ויתכן שיוסיף את הברק שהיה חסר לנבחרתו במשחקיה האחרונים.

בצד השני ממתינה גרמניה של יוגי לב. המנשאפט, שהיו רחוקים שער בודד מהדחה כבר בשלב הבתים, סחטו 2:2 דרמטי מהונגריה ויקוו להציג יכולת משודרגת בשמינית הגמר. לראשותו של המאמן יעמוד סגל מלא, אך מעליו ירחפו שתי עננות. הראשונה, בעיית הצהובים בסגל שלו. מתיאס גינטר, אילקאי גונדואן, קאי האברץ, יוזואה קימיך ולירוי סאנה יעדרו מרבע הגמר במידה ויקבלו כרטיס צהוב במהלך ההתמודדות. השנייה, יתכן וזהו משחקו האחרון על הקווים של הנבחרת. כזכור, לב הכריז כי יסיים את תפקידו כמאמן הלאומי אחרי היורו, וכעת בשלבי הנוקאאוט כל משחק עשוי להיות ללא דרך חזרה.

הרכב משוער אנגליה: ג'ורדן פיקפורד; קייל ווקר, ג'ון סטונס, הארי מגוייר, לוק שואו; דקלן רייס, קלווין פיליפס; פיל פודן, מייסון מאונט, ראחים סטרלינג; הארי קיין

הרכב משוער גרמניה: מנואל נוייר; מתיאס גינטר, מאטס הומלס, אנטוניו רודיגר; יוזואה קימיך, לאון גורצקה, טוני קרוס, רובין גוסנס; קאי האברץ, תומאס מולר, סרג' גנאברי