$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מחדדת את המגף: הכירו את בית 1 ביורו

איטליה הפייבוריטית עלתה אחרי מאזן מושלם במוקדמות, שווייץ רוצה לעשות קפיצת מדרגה, יילמאז יקווה להוביל את טורקיה גבוה ומה עובר על וויילס? הכירו את בית 1 ביורו 2020

אברהם בן עמי
אברהם בן עמי  05.06.21 - 13:20

תגיות: יורו 2020

יורו 2020 מתקרב בצעדי ענק, וזה הזמן להתחיל לעשות סקירה כללית על כל הבתים. נתחיל עם בית 1, בו תתמודדנה אחת נגד השנייה נבחרות איטליה, שווייץ, וויילס וטורקיה. מהישג השיא, דרך מה הן עשו במוקדמות ועד התחזית לטורניר הקרוב. וגם: הכוכבים. הכל פה למטה >>>

איטליה
הסיפור שלה - נכון, הבית של הסקוואדרה אזורה במוקדמות לא היה מאתגר מדי, עם יריבות כמו פינלנד, יוון, בוסניה, ארמניה וליכטנשטיין. ועדיין, 10 ניצחונות ב-10 משחקים, לצד מאזן שערים של 4:37 הם ממש לא עניין של מה בכך, ואחרי שב-2016 נעצרה ברבע הגמר, אין ספק שהנבחרת המתחדשת של רוברטו מאנצ'יני עשויה להיות אחת המעניינות בטורניר הזה, במיוחד לאור העובדה שהיא רושמת רצף של 27 משחקים ללא הפסד ו-8 ניצחונות ב-8 המשחקים האחרונים.

הישג שיא - אלופה (1968)

הכוכב: מרקו וראטי - בניגוד לנבחרות של תחילת המילניום, ומסיבה הפוכה לחלוטין, קשה לסמן כוכב ספציפי בנבחרת של מאנצ'יני. ובכל זאת, אחד הקשרים הבולטים בעשור האחרון יקווה לצאת מהצל של הליגה הצרפתית ולהראות על הבמה הגדולה ביבשת את יכולותיו, בתקווה לקחת את נבחרתו כמה שיותר רחוק. הקשר אמנם מחלים בימים אלה מפציעה, אך באיטליה אופטימיים שיהיה כשיר למשחק השני בבית מול שווייץ.

שימו לב ל... ניקולו בארלה: במכונה המשומנת של אנטוניו קונטה, שזכתה באליפות איטליה, אחד השחקנים הבולטים ביותר היה הקשר בן ה-24. 13 בישולים רשם בארלה העונה בכל המסגרות, לצד 3 שערי ליגה, ועל פי דיווחים הוא נחשב לאחד השחקנים שקרלו אנצ'לוטי היה רוצה לראות מצטרף אליו בריאל מדריד. האם יספק את הסחורה גם בנבחרת?

תחזית: תסיים במקום הראשון בבית, ואם הדברים יילכו טוב, תוכל להגיע גם עד חצי הגמר.

הידעת? לא פחות משלושה ילידי ברזיל נכללים בסגל של מאנצ'יני - אמרסון פאלמיירי, רפאל טולוי וז'ורז'יניו.

שווייץ
הסיפור שלה - אחרי שבטורניר הקודם השווייצרים עלו מהבית לראשונה בתולדותיהם, הפעם הם יקוו להתקדם לפחות שלב אחד יותר, אחרי שסיימו את המוקדמות במקום הראשון בבית מעל דנמרק החזקה, שמולה היא רשמה את ההפסד היחיד שלה, וגם מעל אירלנד, גאורגיה וגיברלטר. ביורו החמישי שלה (מתוך שבעת האחרונים), היא תקווה להמשיך את ההתקדמות העקבית שלה לאורך השנים.

הישג שיא - שמינית גמר (2016)

הכוכב: ג'רדאן שאקירי - על אף שנראה שמעמדו בליברפול רק הולך ופוחת עם הזמן, "מסי של האלפים" תמיד מגיע למדים הלאומיים ככוכב, וזה יהיה הטורניר הגדול החמישי שלו. אחרי שהחמיץ את המוקדמות בעקבות פציעה, ועם 23 שערים ב-89 הופעות, שאקירי יבוא להיות האיש המרכזי בהתקפה של לדימיר פטקוביץ'.

שימו לב ל... דניס זקאריה: הקשר האחורי בן ה-24 נחשב בעבר הלא רחוק לאחד השמות החמים בפנקסים של סקאוטים ביבשת, אך פציעה קשה, שממנה חזר רק בנובמבר האחרון, עצרה את התקדמותו. הוא צפוי לעזוב הקיץ את בורוסיה מנשנגלדבאך, וקשה לחשוב על במה טובה יותר מהיורו כדי להראות למועדונים ביבשת מה הוא שווה.

תחזית: תסיים שנייה אחרי איטליה ותיעצר שוב בשמינית הגמר.

הידעת? עבור פטקוביץ' זה הטורניר הגדול השלישי עם הנבחרת, ואת משרת האימון הראשונה שלו בבלינזונה השווייצרית הוא עשה לצד עבודה במשרה מלאה כעובד סוציאלי.

וויילס
הסיפור שלה - אם בצרפת 2016 הנבחרת מהאי הבריטי ניצלה את השיטה החדשה והצליחה להגיע עד חצי הגמר, נראה שהפעם המצב של הדרקונים קצת פחות טוב, ולא רק בגלל פרשת ראיין גיגס. עם כוכבים שנראים מעבר לשיא לעומת לא מעט צעירים שנראים רחוקים ממנו, הם יקוו לכל הפחות.

הישג שיא - חצי גמר (2016)

הכוכב: גארת' בייל - הסופרסטאר הגדול של הדרקונים מגיע לטורניר במעמד שונה לחלוטין מזה שהגיע איתו ליורו הקודם. אם אז זה היה כאלוף אירופה ואחד השחקנים המרכזיים בריאל מדריד, מלך השערים של וויילס בכל הזמנים נראה במרבית העונה האחרונה כמו שחקן שאיבד עניין בכדורגל, אך הראה שיפור משמעותי בחלק השני ובסך הכל רשם בטוטנהאם 16 שערים ו-3 בישולים בכל המסגרות. האם הוא יצליח לשכנע את קרלו אנצ'לוטי שמגיעה לו הזדמנות נוספת?

שימו לב ל... דניאל ג'יימס: שחקן הכנף בן ה-23 אמנם לא הצליח לממש את הפוטנציאל שלו העונה במנצ'סטר יונייטד, עם 5 שערים ו-2 בישולים בלבד ב-26 משחקים, אבל ביורו תהיה לו הזדמנות נהדרת לדחוף את הקריירה קדימה, ואולי גם להראות לאולה גונאר סולשיאר שמגיעות לו קצת יותר דקות בעונה הבאה.

תחזית: למרות שתראה רוח לחימה, תסיים במקום האחרון בבית.

הידעת? זה בסך הכל הטורניר הגדול שלישי אי פעם שהדרקונים לוקחים בו חלק, אחרי מונדיאל 1958 ויורו 2016.

טורקיה
הסיפור שלה - אחרי שבעשור הקודם השתתפה רק בטורניר גדול אחד (יורו 2016), נבחרתו של שנול גונש עלתה לטורניר אחרי שלב מוקדמות מרשים במיוחד עם 23 נקודות מ-30, מעל איסלנד, אלבניה, אנדורה ומולדובה, ורק שתי נקודות מתחת למוליכת הבית ואלופת העולם צרפת, וגם ממנה הטורקים לקחו ארבע נקודות.

הישג שיא - חצי גמר (2008)

הכוכב: בוראק יילמאז - קצת לפני שהוא חוגג 36, החלוץ הוותיק שמשתבח כמו יין הוא אחד הסיפורים הגדולים של העונה בליגה הצרפתית. 16 השערים שכבש העונה בליג-1 היו גורם משמעותי באליפות הרביעית בתולדותיה של ליל. כקפטן הנבחרת, וסגן מלך השערים שלה בכל הזמנים, הוא יקווה להמשיך את השנה הגדולה שלו גם במדים הלאומיים. "בוראק עדיין לומד בכל יום", אמר עליו גונש. "הוא דוגמה נהדרת לצעירים".

שימו לב ל... צ'לאר סויונצ'ו: למרות הפציעה שממנה סבל בפתיחת העונה, הבלם בן ה-25 היה אחד מהעוגנים במרכז ההגנה של לסטר, שנלחמה עד הרגע האחרון על הכרטיס לליגת האלופות. סויונצ'ו, שעבר לפרייבורג הגרמנית בלי לשחק בליגה הבכירה בארצו, וב-2018 ללסטר, החל את הקריירה דווקא כחלוץ, ואולי זה מה שעזר לו לפתח שליטה טובה בשתי הרגליים ויכולת מסירה מוצלחת. הוא צפוי לשתף פעולה במרכז ההגנה הטורקית עם מריח דמיראל מיובנטוס, ונחשב לאחת התקוות הגדולות במולדתו.

תחזית: תעלה מהבית ותיעצר בשמינית.

הידעת? המאמן גונש אימן לאורך כל הקריירה בטורקיה, כולל קדנציה קודמת בנבחרת שבה היה חתום על ההישג הגדול בתולדותיה - המקום השלישי במונדיאל 2002. רק פעם אחת הוא יצא מגבולות מולדתו, כשאימן את סיאול הדרום קוריאנית.