$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הדובדבן שבקצפת: הכירו את בית מספר 6

צרפת ופורטוגל מחפשות היסטוריה, וגרמניה חולמת על קאמבק

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  10.06.21 - 15:30

יורו 2020 עוד רגע כאן ולפני שיוצאים לדרך, זה בדיוק הזמן לעשות היכרות עם הנבחרות שייקחו בו חלק. לאחר שסקרנו את חמשת הבתים הראשונים של יורו 2020, הגיע הזמן לדובדבן שבקצפת - ״בית המוות״, שיכלול את שתי אלופות העולם האחרונות - צרפת וגרמניה, את אלופת אירופה המכהנת - פורטוגל ואת הונגריה שתייחל למעט רחמים.

  • בנו את נבחרת הפנטזי יורו שלכם ואולי תזכו בפרסים
  • להורדת האפליקציה של 5 פנטזי
  • עמוד יורו 2020 בערוץ הספורט - כל החדשות, העדכונים והסיפורים על הטורניר
  • איטליה חוזרת: הכירו את בית 1 ביורו
  • עוד הזדמנות לדור הזהב הבלגי: הכירו את בית 2 ביורו
  • ברוכה השבה, הולנד: הכירו את בית 3 ביורו
  • בגוב האריות: הכירו את נבחרות בית 4 ביורו
  • ספרד, היזהרי: הכירו את בית 5 ביורו

    צרפת

    הסיפור שלה: הפייבוריטית הגדולה של הטורניר תגיע במומנטום אדיר, כאשר היא למעשה בלתי מנוצחת ב-16 המשחקים הרשמיים האחרונים (13 ניצחונות ו-3 תוצאות תיקו). את בית המוקדמות נבחרת הטריקולור צלחה בקלילות, ומלבד מעידות מול טורקיה (הפסד ותיקו) הם ניצחו בכל המפגשים. כעת, החבורה העוצמתית של דידייה דשאן, שנצצה מעל כולן במונדיאל האחרון, תנסה לעשות את קפיצת המדרגה ביורו, ועל הדרך לקלקל לפורטוגל שגברה עליה בגמר בפאריס.
  • הישג שיא: אלופה (1984, 2000)

    הכוכב: קיליאן אמבפה. ילד הפלא של הכדורגל העולמי כבר בן ה-22 והציפיות ממנו רק הולכות וגוברות. אחרי שבן העשרה הוליך את הטריקולור בבמה המרכזית ברוסיה עם ארבעה שערים ובישול, 67 מיליון צרפתים שוב יישאו את עיניהם בכיליון עיניים. אמנם, עתידו של הסופרסטאר עדיין לוט בערפל למרות ההצהרות מצד פ.ס.ז', אך למשך חודש אמבפה ינסה להשתיק את רחשי הרקע ולהמשיך בפורמה מהעונה האישית הטובה בחייו (42 שערים ו-11 בישולים).

    שימו לב ל... כמובן שהסיפור המסקרן ביותר הוא החזרה של כרים בנזמה אחרי שלא נספר במשך שש שנים. כזכור, חלוץ ריאל מדריד הודח מהסגל הלאומי בעקבות פרשת הסחיטה של חברו לנבחרת, מאתיו ולבואנה, ולמרות שיכולתו רק הלכה והשתבחה, נדמה היה שהקריירה הבינלאומית שלו הגיעה לסיומה באופן צורם. אולם, בן ה-33, שהפך בשנים האחרונות מאחד החלוצים המושמצים בעולם לסוג של קונצנזוס, קיבל בחזרה את האמון מדשאן, וכעת הוא ינסה להשתלב בפאזל המרהיב.

    תחזית: צרפת תעפיל מראשות הבית ותלך כל הדרך עד לתואר הנכסף.

    הידעת? צרפת תנסה להפוך לרביעית בהיסטוריה שמחזיקה בתואר אלופת העולם ואירופה (מערב גרמניה, ספרד, צרפת), ויותר מכך למדינה הראשונה שרושמת את ההישג הענק פעמיים.

    פורטוגל
    הסיפור שלה: מעטות הן הזוכות ביורו שהגיעו לטורניר הבא עם סגל חזק ועוצמתי יותר כפי שתציג הסלסאו. אגב, חמש שנים אחרי אותו טורניר היסטורי, החבורה של פרננדו סנטוס תנסה להפוך לשנייה אי פעם שזוכה ברצף ביורו. אמנם, פורטוגל סיימה את המוקדמות רק במקום השני, כאשר אוקראינה ניצבה בפסגה, ובמשחקים האחרונים היא לא תמיד הרשימה, אבל אפשר להיות בטוחים שחבורת הכוכבים תתעלה באירוע הגדול של הקיץ.

    הישג שיא: אלופה (2016).

    הכוכב: כריסטיאנו רונאלדו. אחד השחקנים הגדולים בעולם יקווה לרשום עוד פרק בקריירה האגדית שלו ומלבד הגביע כמובן, החלוץ גם ירדוף אחרי השיאים של מישל פלאטיני ועלי דאי. כזכור, הכיבוש הבא של רונאלדו יציב אותו בפסגת כל הזמנים בטורניר היורו (לזכותו כרגע 9 שערים כמו גם פלאטיני). במקביל, CR7 יקווה לנפץ את שיא כל הזמנים של השערים הבינלאומיים, כאשר חלוץ העבר האירני מקדים אותו בחמישה כיבושים בלבד.

    שימו לב ל... פדרו גונסאלבש. ה-כוכב של אלופת פורטוגל ספורטינג, שאגב, זכה להופעה בינלאומית ראשונה רק בתחילת החודש, ינסה להביא אנרגיות חדשות לסגל המנוסה של סנטוס. לאחר שהפך את הליגה המקומית למגרשו הביתי עם 23 שערים ו-4 בישולים, הקשר ההתקפי ינסה להוכיח לעיני כל העולם שהוא אכן הדבר הבא.

    תחזית: פורטוגל תעלה מהמקום השני ותגיע לגמר שני ברצף, אך תסתפק הפעם רק בסגנות.

    הידעת? פורטוגל בעלת הסגל הכי מנוסה במשחקי היורו, ובפער ענק. לזכותם של שחקני הסלסאו 89 הופעות במצטבר, בעוד השנייה בטבלה, בלגיה, צברה "רק" 57 משחקים בטורניר. אגב, יריבותיה בבית נמצאות במקום השלישי והרביעי בהתאמה - צרפת (56), גרמניה (47).

    גרמניה
    הסיפור שלה: אחרי הכישלון במונדיאל, התקווה היתה שגרמניה תצא לדרך חדשה. אבל התוצאות של יוגי לב המשיכו להיות שלילות, כמו 6:0 לספרד בליגת האומות, הפסד להולנד במוקדמות המונדיאל ואפילו 2:1 מביך לצפון מקדוניה בבית במוקדמות המונדיאל. הלחץ עשה את שלו ולב הודיע כי יעזוב את הנבחרת אחרי היורו. ועם כל הביקורות, הוא עדיין מעמיד סגל מפואר שכולל אלופי אירופה מבאיירן מינכן וצ'לסי בשנתיים האחרונות ויכול להחזיר את הגביע הביתה לראשונה מאז 1996.

    הישג שיא: אלופה (1972, 1980, 1996)

    הכוכב: תומאס מולר. אחד השחקנים הצבועניים בנבחרת הגרמנית חוזר אחרי גלות של שנתיים וחצי לנבחרת. ההופעות המדהימות שלו בבונדסליגה (פעמיים רצוף מעל 20 בישולים בעונה), גרמו ליוגי לב להחזיר לסגל את חלוץ באיירן, יחד עם מאטס הומלס. מולר, שכיכב במונדיאלים 2010 ו-2014, הוא אחד מאותם השחקנים שיכולים לעשות את ההבדל במהלך אחד בתוך הרחבה. מדובר בווינר שהכדורגל הגרמני זקוק לו ברגעים הגדולים.

    שימו לב ל... רובין גוסנס. המגן-תוקף של אטאלנטה צפוי להיות שחקן הרכב אצל המנשאפט ביורו ולתת את הטון בשיטת שלושת הבלמים של יוגי לב. גוסנס רשם שער אחד ב-7 הופעות נבחרת גרמניה והיחיד מתוך 26 השחקנים בסגל שלא שיחקו מעולם בבונדסליגה, מכאן שגם הגרמנים לא ממש מכירים אותו לגמרי. ובכל זאת, מדובר באחד מהמגנים הכי טובים בסריה A בשנתיים האחרונות.

    תחזית: גרמניה תעפיל מהמקום השלישי, אבל היא תודח כבר בשלב שמינית הגמר.

    הידעת? גרמניה היא הנבחרת היחידה שהשתתפה בכל הטורנירים של היורו מאז נולד שלב הבתים ב-1980.

    הונגריה
    הסיפור שלה: לאחר שבטורניר הקודם ההונגרים קטעו רצף של 40 שנים מחוץ ליורו, ואף השתיקו את המספידים כשסיימו לפני פורטוגל בבית המוקדם, החבורה של מרקו רוסי תנסה להיות קצת יותר מאנקדוטה. ולמרות זאת, כל נקודה שתצבור בבית המוות תהיה ראויה להערכה, אחרי שסיימה את המוקדמות רק במקום הרביעי (אחרי קרואטיה, וויילס וסלובקיה), ונעזרה בליגת האומות כדי להעפיל (ניצחה את בולגריה ואיסלנד).

    הישג שיא: המקום השלישי (1964)

    הכוכבים: ווילי אורבן. על מנת שהונגריה תשיג משהו נגד האימפריות של אירופה היא תהיה חייבת שבלם לייפציג יהיה בשיאו. מלבד יכולתו ההגנתית המשובחת, אורבן מהווה גם סכנה בצד השני של המגרש, ולמעשה במדים הלאומיים כובש בממוצע בכל ארבעה משחקים.

    שימו לב ל... רולאנד שאלאי. בהיעדרות של דומיניק סובוסלאי הפצוע, שחקנה המוכשר של פרייבורג יקבל את המושכות בקישור ההתקפי. אחרי שרשם את העונה הטובה בקריירה (8 שערים ו-6 בישולים), שאלאי יקווה להמשיך בגרף ההתקדמות.

    תחזית: הונגריה תסתפק בחוויה ותסיים במקום האחרון ללא נקודות.

    הידעת? למרות פערי הרמות הברורים מול שאר הנבחרות בבית, הונגריה יכולה לשאוב עידוד מכך שתשחק פעמיים בשלב הבתים מול 67,215 אוהדיה המשולהבים בפושקש ארנה.