$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

"לה רוחב": ספרד לא מועמדת לזכייה ביורו

חסרה מנהיג, סקורר ועסוקה בהנעת כדור סתמית: הנבחרת של לואיס אנריקה מודל 2021 נחשפה במערומיה. וגם: הרצון של לבנדובסקי "להתאזרח" וההפתעה הסלובקית. הטור של מלר

אבי מלר
אבי מלר  15.06.21 - 09:01

1. בראיין קלאף המנוח אמר פעם ש"אילו אלוהים היה רוצה שנשחק בכדורים גבוהים, הוא היה שותל דשא בשמיים". אחרי ה-0:0 הראשון ביורו 2020, בין ספרד לשבדיה אמש, אפשר בפראפרזה לומר שאילו אלוהים היה רוצה שספרד תנצח, הוא היה מציב שער גם בעיגול האמצע. 96 דקות של משחק יותר חד צדדי ממירוץ האליפות בבונדסליגה, חשפו את נבחרת ספרד מודל 2021 במערומיה.

מיליון אחוזי אחזקת כדור, אלף מסירות מדוייקות, 17 בעיטות לכאורה לעבר השער, ארבע למסגרת, ואפס תוצרת. זו לא "לה רוחה" אלא לרוחב. ספרד חיזקה את כל מה שחשבנו עליה לפני הטורניר. היא לא מועמדת הפעם. לא מספיק טובה. אין לה מנהיג ואין לה סקורר. סרחיו ראמוס פצוע ועוד סרחיו – בוסקטס – חולה קורונה, וכך נגרעים ממנה שניים שיכלו אולי לעשות הבדל בפיקוד והובלה.

בחוד, זה כבר סיפור אחר: אלברו מוראטה ממשיך בנטיות הרשלנות והבזבזנות הקיצוניות שלו במישור הבינלאומי (וביצירת הרושם שבריאל מדריד וביובנטוס שיחקו לצידו עמיתים הרבה יותר כשרוניים ו/או מפרגנים), אך למרות זאת מקבל ממאמנו את האשראי והבלעדיות בשפיץ. זאת למרות שעל הספסל מתייבשים ג'רארד מורנו (29 שערים בוויאריאל העונה), מיקל אויארסאבל ופבלו סראביה. אבל האמת היא שגם הם, כל אחד לחוד וכולם ביחד, מעוררים געגועים לדויד וייה ופרננדו טורס, שכאשר הם התבוננו לאחור הם ראו - יחי ההבדל הענק – את צ'אבי ואינייסטה.

ספרד מדורגת כיום במקום ה-6 העולמי. אמש למדנו שדי כרגיל בפיפ"א, זו הגזמה. אבל היא כאין וכאפס לעומת היריבה שבדיה, שהבונקר המוצלח שלה הוכיח עד כמה הדלדלה היצירתיות של המארחת. שבדיה מדורגת במקום ה-20 בעולם, ואין מצב בשום עולם כדורגל מודרני ושיוויוני, שנבחרת בשלב הזה בסולם, תיחשף כמוגבלת כל כך, חרדתית, דפנסיבית, אחת שמתבלבלת בין הקרבה לשאפתנות ומחבלת בשואו ביזנס.

2. ספרד הייתה שמחה מאוד לקבל אמש לשורותיה את רוברט לבנדובסקי, הוא כנראה היה פותר את בעיות הבצורת שלה. מן הצד השני של המטבע, לבנדובסקי עצמו היה שמח לשחק במדי ספרד. חרף הביקורת על הקישור הספרדי, הוא עדיין הרבה יותר פעיל ויעיל מזה הפולני, כפי שהוכח אתמול בסנט פטרסבורג, בהפסד הפולני לסלובקיה. נו, טוב, לבנדובסקי הרי רגיל למרכז השדה והקריאטיביות לאורך כל השדרה של באיירן מינכן. את השירות האקסקלוסיבי הזה ניתן אולי לשחזר בנבחרות גרמניה, צרפת או פורטוגל, אבל מול מה שיש לפולין להציע לו, הוא גם היה מאושר להתאזרח הבוקר במדריד.

3. ההפתעה של סלובקיה היא אפילו סיפור גדול מזה של פינלנד, משום שליד הסנסציה של הסקנדינבים רשומה כוכבית כריסטיאן אריקסן, ועוד יותר מכך בגלל שסלובקיה היא הנבחרת הראשונה בתולדות היורו שזכתה בנקודות וניצחון אחרי שהעפילה מהפלייאוף של ליגת האומות.  צפון מקדוניה הסינדרלה ניגפה 3:1 בפני אוסטריה, וסקוטלנד החלשה – נבחרת בטעם חסה  - הוכתה אתמול בביתה 2:0 על ידי צ'כיה. היום תחטוף הונגריה מכריסטיאנו רונאלדו ופורטוגל. ובשורה התחתונה, לא הכיף הכי גדול. ובכל זאת, הלוואי עלינו.