$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

המנוע של המגף: איטליה מאוהבת בבארלה

לפעמים נדמה שיש כמה ניקולו בארלה על הדשא. נע במהירות שיא, טכני, חזק וגם מספק את הפנטזיה שהאיטלקים כל כך אוהבים. אחרי האליפות עם אינטר ומשחק הפתיחה המעולה מול טורקיה, הקשר יכול לקבל את ההכרה העולמית לה הוא ראוי ביורו. סיפורו של הכוכב העולה

גלעד רבינר  16.06.21 - 15:30

בשבועות האחרונים עסקה איטליה כולה בפסטיבל רוברטו באג'יו והסרט החדש בנטפליקס. דמותו האהובה של 'הצמה האלוהית' גרמה לאיטלקים להתגעגע לפנטזיות של פעם, ובעיקר לרטון על כך שבכדורגל האיטלקי של היום אין את הכוכבים של העבר. מספר ימים חלפו, היורו החל, ואיטליה כמו איטליה, מדמעה לאופוריה, מאוהבת כולה באזורי של רוברטו מנצ'יני, ובילד אחד מיוחד: ניקולו בארלה.

  • עמוד יורו 2020 בערוץ הספורט - כל החדשות, העדכונים והסיפורים על הטורניר
  • רוברטו מנצ'יני בנה נבחרת צעירה, מלוכדת, בלי אבק של כוכבים אבל עם תחרות עזה על המקום בהרכב. בארלה תפס את מקומו לאט, התקשורת האיטלקית לא התמקדה בו יותר מדי בימים שלפני היורו, והתחרות יתר שיש לבארלה במרכז השדה האיטלקי מול שחקנים כמו מארקו וראטי (הפצוע), ז'ורז'יניו, מנואל לוקאטלי, לורנצו פלגריני (גם הוא נפצע ממש לפני הטורניר) וסטפנו סנסי, היא בדיוק מה שמנצ'יני רצה, אף אחד לא בולט יותר מהאחרים ומקומו של איש לא בטוח בהרכב.

    אבל נדמה שהכול השתנה במשחק הפתיחה נגד טורקיה. 56 מסירות מסר ניקולו בארלה, 90% מהן מדויקות. הוא לא כבש, לא בישל, כמעט ולא בעט לשער, אבל היה ברור שלמרות הגעגועים לשחקני העבר, באיטליה גדל שחקן מיוחד. לפעמים נדמה שיש כמה ניקולו בארלה על הדשא. נע במהירות שיא בכל נקודה על המגרש, מהיר, טכני חזק וגם מספק את הפנטזיה שהאיטלקים כל כך אוהבים. לקראת המשחק השני מול שוויץ, כבר ברור שבארלה יפתח בהרכב והאחרים יאלצו להיאבק על מקומם.

    בהשראת הסרט על רוברטו באג'יו, הדמיון האיטלקי הפליג עם השוואה מעניינת לניקולה ברטי, קשרה המצוין של אינטר ונבחרת איטליה במונדיאל 94', המונדיאל של באג'יו והפנדל ההוא מול ברזיל. ברטי שותף בכל המשחקים בטורניר ההוא, כולל בגמר, באותה נבחרת נפלאה של אריגו סאקי. ברטי בשיאו כיכב באינטר, כמו בארלה, וגם ערך הרפתקאה קצרה ולא ממש מוצלחת בפרמייר ליג, אבל אחרי בארלה כבר רודפות ליברפול, באיירן מינכן ואתלטיקו מדריד, ונדמה שאינטר לא תהיה התחנה הגדולה האחרונה שלו, אם רק יבחר אחרת.  ברטי עצמו, שופע מחמאות לבארלה: "הוא אחד משלושת הקשרים הטובים כיום באירופה. אני הייתי כובש יותר שערים וחזק יותר פיזית, אבל את הטכניקה שיש לבארלה, לא הייתה לי מעולם".

    בארלה, רק בן 24,  נולד וגדל בקליארי, בדרום ארץ המגף. מקום חם, בו גדלו אגדות כמו ג'יג'י ריבה וג'יאנפרנקו זולה. את הפוטנציאל של בארלה זיהו בגיל צעיר, עלה לבוגרים בגיל 17, והשתייך תמיד לנבחרות הצעירות של איטליה, אם כי מעולם לא נחשב להבטחה מסחררת. הופעת בכורה בנבחרת הבוגרת ערך בשלהי 2018, קצת לפני הכישלון הגדול באי העפלה למונדיאל ברוסיה. בקיץ 2019 עבר בארלה לאינטר, ואחרי עונת קורונה די מגומגמת, פרץ העונה והיה בורג מרכזי באליפות ההיסטורית של הנראזורי לאחר 9 שנות שלטון יובנטוס.

    את תואר שחקני העונה של אינטר חטפו החלוצים רומלו לוקאקו ולאוטרו מרטינס, כמובן לצד המאמן, אנטוניו קונטה, שכבר הספיק להיפרד מהמועדון, אבל בארלה של האליפות הזו היה חלק משמעותי, וזאת למרות מספרים יחסים נמוכים, 3 שערי ליגה בלבד. שערים כמעט לא היו, אבל קילמוטרים רץ בארלה והרבה, 11,477 ק"מ ממוצע למשחק, מהגבוהים בליגה האיטלקית הקשוחה. עקב הקיצוץ הצפוי בתקציב, קונטה נאלץ לעזוב וגם הקבוצה תעבור מתיחת פנים לאחר היורו. ועדיין, אינטר של העונה הבאה תהיה קבוצה מלאת ציפיות, למרות הקיצוץ, ובארלה, אשר אמור להישאר תחת המאמן החדש, סימונה אינזאגי, יצטרך לחיות תחת הציפיות של כוכב על, בקבוצה שלא יכולה להתחרות תקציבית עם אריות היבשת, וסובלת מתדמית של לוזרית ידועה.

    אבל עד העונה הבאה יש את משחקי היורו, ומי שחשב שבארלה יחיה תחת אור הזרקורים, טועה. "זה יהיה היורו של ניקולו בארלה" קבע מרצ'לו ליפי, מאמן איטליה ב-2006, אלוף עולם. גם מאמן העבר האגדי פאביו קאפלו מסכים עם ליפי וטוען: "אין קשר ברמות האלה באיטליה, אולי בכדורגל העולמי. זה השחקן שצריך להוביל את אינטר ונבחרת איטליה".

    תחת הרי הציפיות והדי הניצחון הנפלא מול טורקיה. יתייצבו הערב בארלה והסקוואדרה אזורה למשחק קשה מול נבחרת שוויצרית שלא צפויה לעשות הנחות. איטליה של מנצ'יני עברה שינוי מרענן גם בגילאים, ומנבחרת שהורכבה ברובה משחקנים בשלהי הקריירה, הגיל הממוצע בה ירד ל -27 שנים. בארלה נחשב לאחד הצעירים שבחבורה, אבל מסומן כאחד שישאר בה שנים רבות. "הוא אנגולו קאנטה שלנו", אומר עליו ז'ורז'יניו, חברו למרכז השדה האיטלקי.

    איטליה של יורו 2020 מכוונת מטרה  להגיע לוומבלי, לפחות לחצי הגמר, אם כי ברור שהטורניר יהפוך לקשה יותר, עם התקדמות המשחקים והמסע בין מדינות אירופה. על מנת להגשים מטרה זו, איטליה זקוקה לבארלה בשיאו, מול כל הציפיות. "הזמן שלו הגיע עכשיו, הוא יהיה כוכב כדורגל ענק", מסכם מרצ'לו ליפי, האיש שאימן את פירלו, טוטי, דל פיירו וטוני, גיבורי 2006 ויודע עבודה עם כוכבים מהי. איטליה כולה נושאת עיניים לנבחרת. 57% רייטינג שיא במשחק מול הטורקים והצמא של האוהדים לנבחרת מרגשת הולך וגובר. שחקנים כמו בארלה הם התקווה להתאוששות של הכדורגל האיטלקי מהמשבר העמוק אליו שקע, והאיש הנמוך מסרדיניה שמעריץ את לברון ג'יימס יודע שהרבה תלוי ברגליים שלו.

    הכותב משמש כמנהל שיווק, נכסים ומכירות של פארק עתידים תל אביב.

    האזינו לפודקאסט ימי היורו: סיכום בית המוות והמחזור הראשון בשלב הבתים ->